میوه انتخابات ریاست جمهوری خبر سیاسی

میوه: انتخابات ریاست جمهوری خبر سیاسی

  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • توجه: در صورتی که فایل دارای ایراد است یا حقوق نویسنده رعایت نشده با ما تماس بگیرید

    گت بلاگز اخبار بین الملل میل به کنگره آمریکا به زیاد کردن فشار علیه عربستان

    قانونگذاران آمریکایی در حال بررسی تدابیری جهت تنبیه عربستان بابت فوت جمال خاشقجی هستند. با این حال اختلافاتی در این رابطه میان جمهوری‌خواهان کنگره و دولت ترامپ،

    میل به کنگره آمریکا به زیاد کردن فشار علیه عربستان

    میل به کنگره آمریکا به زیاد کردن فشار علیه عربستان

    عبارات مهم : آمریکا

    قانونگذاران آمریکایی در حال بررسی تدابیری جهت تنبیه عربستان بابت فوت جمال خاشقجی هستند. با این حال اختلافاتی در این رابطه میان جمهوری خواهان کنگره و دولت ترامپ، دو هفته مانده به انتخابات کنگره وجود دارد.

    به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه خبری هیل، رفتارهای اخیر عربستان سعودی به منبع اختلاف نظری دو حزبی در کنگره آمریکا تبدیل شده است هست. بعضی از سناتورها عمیقا به داستان سرایی سعودی ها راجع به فوت جمال خاشقجی، ستون نویس روزنامه واشنگتن پست که حین “نزاع کشته شده” و محمد بن سلمان ولیعهد عربستان هم از آن “اطلاع نداشته” به دیده تردید می نگرند، بعضی هم آن را رد می کنند.

    جف فلیک، از جمهوری خواهان عضو کمیته روابط خارجی سنا دوشنبه در نشستی سیاسی به میزبانی سی ان ان گفت: اگر شما متحدی داشته باشید که سر پرسشها مشخصی با آن همکاری کنید، شما اصلا مایل به خراب کردن این رابطه نیستید. ولی ما مجبوریم، ما باید ارزش هایی قائل شویم و اگر رژیمی یک روزنامه نگار را به قتل رساند، به آنها اعتراض کنیم.

    میل به کنگره آمریکا به زیاد کردن فشار علیه عربستان

    صحبت راجع به تصویب لایحه ای علیه عربستان در شرایطی انجام می شود که دولت ترامپ به ارسال خبر های مغشوش راجع به موضع کاخ سفید بابت تنبیه دولت ریاض ادامه می دهد. ترامپ دوشنبه به خبرنگاران گفت، از توضیح آنها راجع به فوت خاشقجی رضایت ندارد ولی ساعاتی بعد دولت عربستان توئیتی به همراه تصویری از دیدار ولیعهد عربستان و استیون منوچین، وزیر خزانه داری آمریکا منتشر کرد.

    کنگره تا اواسط نوامبر در تعطیلات به سر می برد ولی قانونگذارانی از دو حزب طیفی از گزینه های بالقوه جهت سرکوب دولت عربستان را پیشنهاد داده اند که مشمول بر جرایم مالی تازه با نشانه خاتمه فروش تسلیحاتی و اخراج دیپلمات های سعودی می شود. به گفته مشاوران، مذاکرات پشت پرده راجع به گام های آتی مشمول بر تحریم های بالقوه در جریان است.

    قانونگذاران آمریکایی در حال بررسی تدابیری جهت تنبیه عربستان بابت فوت جمال خاشقجی هستند. با این حال اختلافاتی در این رابطه میان جمهوری‌خواهان کنگره و دولت ترامپ،

    سناتور رند پل، از جمهوری خواهان متحد ترامپ که همواره نگاهی منفی به عربستان داشته هست، در گفت وگو با مدیر جمهوری آمریکا بر لزوم خاتمه فروش تسلیحاتی تاکید کرده ولی همچنان آینده نگری می کند که دولت آمریکا به فروش تجهیزاتی به ریاض ادامه دهد.

    رند پل دوشنبه به خبرنگاران گفت: اگر همین الان راجع به آن رای گیری انجام دهیم، با آن مخالفت می شود. این فروش ها نهایتا باید اعلام شود ولی گمان می کنم آنها هر آنچه را بتوانند امتحدان می کنند تا از وقوع آن در بحبوحه این مناقشه بر سر قتل خاشقجی جلوگیری کنند.

    سنای آمریکا پیشتر جهت توقف این فروش تسلیحاتی به عربستان تلاش کرده بود ولی شکست خورد. سناتورها سال گذشته جهت پیشبرد قطعنامه ای که بخشی از قرارداد تسلیحاتی ۱۱۰ میلیارد دلاری ترامپ با این کشور را بلوکه می کرد، چهار رای کم آوردند. ولی به نظر می رسد تعداد سناتورهایی که با توقف فروش تسلیحاتی در آینده موافق هستند، در پی فوت خاشقجی زیاد کردن یافته هست. چندین قانونگذار آمریکایی که سال گذشته علیه این قطعنامه رای داده بودند، عوض کردن نظر داده اند.

    میل به کنگره آمریکا به زیاد کردن فشار علیه عربستان

    سناتور بن سس، از جمهوری خواهان ایالت نبراسکا که به قطعنامه ۲۰۱۷ رای منفی داده بود، یکشنبه به سی ان ان گفت که عربستان باید توضیحات فراوانی ارائه دهد. او گفت: اعتقاد دارم باید همه گزینه ها را روی میز بگذاریم.

    توقف این فروش تسلیحاتی به عربستان به منزله تغییری چشمگیر نه تنها میان واشنگتن و ریاض بلکه میان جمهوری خواهان کنگره و ترامپ خواهد بود. به نظر می رسد قانونگذاران جمهوری خواه قصد دارند فرصتی در اختیار ترامپ قرار دهند تا عربستان را تنبیه کند.

    قانونگذاران آمریکایی در حال بررسی تدابیری جهت تنبیه عربستان بابت فوت جمال خاشقجی هستند. با این حال اختلافاتی در این رابطه میان جمهوری‌خواهان کنگره و دولت ترامپ،

    سناتور لیندسی گراهام، از جمهوری خواهان کارولینای جنوبی که از متحدان عربستان در سنا هست، به سی ان ان گفت حس می کند با قتل خاشقجی به او خیانت شده است هست. سناتور مارکو روبیو، از جمهوری خواهان ایالت فلوریدا دوشنبه قتل این روزنامه نگار منتقد آل سعود را “بی اخلاقی و بی احترامی به ترامپ و ما که از این ائتلاف استراتژیک حمایت کرده ایم” دانست و افزود این مساله مدیر جمهوری آمریکا در اوضاع خطرناکی قرار داده است.

    قانونگذاران آمریکایی بسیار محتاطانه به مساله انتقاد از ترامپ وارد می شوند و تلاش می کنند تا به جنگ با ترامپ بر سر مسائلی نظیر مهاجرت یا تعرفه ها کشیده نشوند. دولت آمریکا هم مکررا احتمال لغو فروش تسلیحاتی آمریکا به عربستان را منتفی دانسته و تاکید دارد که ریاض متحدی بزرگ در خاورمیانه و وزنه تعادل مهمی برابر کشور عزیزمان ایران است.

    میل به کنگره آمریکا به زیاد کردن فشار علیه عربستان

    جارد کوشنر، داماد ترامپ و مشاور ارشد کاخ سفید هم تاکید دارد که دولت در فاز “حقیقت یابی” است ولی همچنین از مراسم سی ان ان جهت بیان مزیت های ائتلاف آمریکا عربستان استفاده کرد. کوشنر گفت: اعتقاد دارم که دولتمان در امر مبارزاتش با تروریسم به دستاوردهایی رسیده هست. ما باید با ایدئولوژی دیرینه افراطگرایی مقابله کنیم و عربستان شریک مهمی در این زمینه است.

    ترامپ عصر دوشنبه بعد از تماس تلفنی با ولیعهد عربستان به یواس ای تودی گفت که مخالف قطع فروش تسلیحاتی به عربستان است و تاکید کرد که آمریکا گزینه های دیگری هم دارد. در همین حال سناتور دیک دوربین، از دموکرات های ارشد سنا خواستار اخراج شاهزاده خالد بن سلمان، سفیر عربستان در آمریکا شده است هست. خالد برادر کوچکتر ولیعهد است.

    در روزهای گذشته حدود ۴۰ قانونگذار در نامه ای به ترامپ خواستار اعمال تحریم هایی طبق “قانون جهانی مسوولیت پذیری حقوق بشری ماگنیتسکی” شدند. علاوه بر تحریم های تحت نظر کنگره، اعضای کمیته روابط خارجی به همراه گراهام و سناتور پاتریک لهی، از دموکرات های ایالت ورمونت در نامه ای به ترامپ خواستار انجام تحقیقات طبق این قانون شدند.

    همچنین یکی از مشاوران دموکرات سنای آمریکا تاکید کرد، مذاکراتی در مراحل اولیه راجع به تصویب تحریم های مازاد حین دوره کنونی کنگره یا دوره آتی علیه عربستان وجود دارد که فراتر از اختیاراتی است که دولت آمریکا می تواند طبق این قانون حقوق بشری اعمال کند.

    سناتور باب کورکر، مدیر جمهوری خواه کمیته روابط خارجی سنا با وجود اذعان بر لزوم اعمال تحریم هایی در صورت گناهکار آشنا شدن عربستان، گفت آنها “ابزار کندی” هستند و دولت آمریکا باید همچنین به سایر روش ها جهت مدیریت اینگونه رفتارها بیندیشد.

    از سوی دیگر سناتور رند پل در جمع خبرنگاران به سخنان عادل الجبیر، وزیر خارجه عربستان تصویر العمل نشان داد. او تاکید کرد: پاسخ مستقیم من به این وزیر خارجه این است که چنین رفتاری انزجار بی حدی جهت عربستان سعودی به بار می آورد که یک دیکتاتوری با ۳۰۰۰ زندانی سیاسی بدون دادگاه است که با فرض بیگناهی جهت آمریکا سخنوری کند.

    وزیر خارجه سعودی یکشنبه در گفت وگو با فاکس نیوز به نام سناتور رند پل اشاره کرده و گفته بود اتهامات او مبنی بر اینکه ولیعهد از قتل خاشقجی اطلاع داشته باشد “براساس حقیقت نیست” بلکه ناشی از “احساسات و گمانه زنی است.”

    واژه های کلیدی: آمریکا | عربستان | آمریکایی | عربستان، | دولت ترامپ | داماد ترامپ | عربستان سعودی | اخبار بین الملل


    دانلود


    دانلود فایل ها

    نویسنده : blogzz

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود رایگان کتاب از آمازون
  • تکست بوک
  • خرید کتاب انگلیسی
  • خرید کیندل آمازون
  • کتاب زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی دانشگاهی
  • باکس کتاب
  • مانگا زبان اصلی
  • قیمت چاپ کتاب PDF
  • چاپ مانگا
  • رفتن به نوار ابزار