میوه انتخابات ریاست جمهوری خبر سیاسی

میوه: انتخابات ریاست جمهوری خبر سیاسی

  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • توجه: در صورتی که فایل دارای ایراد است یا حقوق نویسنده رعایت نشده با ما تماس بگیرید

    گت بلاگز اخبار گوناگون شگفت انگیزترین حیوانات منقرض شده است

    چه بر اثر گزینش طبیعی و چه بر اثر عوامل بیرونی طبیعی یا انسانی، بسیاری از حیوانات شگفت انگیز دیگر وجود ندارند.

    شگفت انگیزترین حیوانات منقرض شده است

    شگفت انگیزترین حیوانات منقرض شده

    عبارات مهم : آخرین

    چه بر اثر گزینش طبیعی و چه بر اثر عوامل بیرونی طبیعی یا انسانی، بسیاری از حیوانات شگفت انگیز دیگر وجود ندارند.

    به گزارش برترین ها، باور نمی کنید زمانی این ها واقعا وجود داشتند… بسیار زیاد از میلیون ها گونه ای که امروزه روی زمین زندگی می کنند، در طول تاریخ این سیاره منقرض شده است اند. چه بر اثر گزینش طبیعی و چه بر اثر عوامل بیرونی طبیعی یا انسانی، بسیاری از حیوانات شگفت انگیز دیگر وجود ندارند.

    ببر تاسمانی
    مبدا ببر تاسمانی، استرالیا، تاسمانی و گینه نو و از بزرگترین کیسه دارند گوشتخواران دوران مدرن بوده اند. اگرچه آن ها شبیه سگ های راه راه بودند ولی چون فرزند هایشان را در کیسه نگه می داشتند از بستگان نزدیک کانگورو ها به شمار می روند. ببر های تاسمانی راس شکارچیانی بودند که در شب شکار می کردند. انقراض آن ها زیاد به علت شکار بیش از حد مهاجران بریتانیایی استرالیا بود.

    قورباغه طلایی
    این قورباغه های کوچک نمونه ای از گونه هایی هستند که دانشمندان معتقدند بر اثر تغییرات جَوی و گرمایش جهانی از بین رفته اند. قورباغه طلایی در سال ۱۹۶۶ در منطقه جنگلی کوچکی در کاستاریکا کشف شد. آن ها زیاد از ۵ سانتیمتر نیستند و آخرین بار در سال ۱۹۸۹ مشاهده شده است و از آن وقت در دسته حیوانات منقرض شده است قرار گرفته اند.

    شگفت انگیزترین حیوانات منقرض شده است

    کواگا
    کوآگا زیرگونه گورخر بود که تا آخرهای دهه ۱۸۰۰ در آفریقای جنوبی زندگی می کرد. نیمه راه راه بودن، آن ها را کاملا از گورخرها متمایز می کرد و شبیه ترکیبی از اسب و گورخر بودند. کواگا حدود ۲.۵ متر طول و ۱.۲ متر ارتفاع داشت آن ها به وسیله مهاجران هلندی شکار شدند تا اینکه در سال ۱۸۷۸ در محیط زیست منقرض شدند. تعداد کمی از آن ها به باغ وحش برده شدند، ولی تولیدمثل موفقی نداشتند. آخرین کواگا در سال ۱۸۸۳ در آمستردام مرد.

    چه بر اثر گزینش طبیعی و چه بر اثر عوامل بیرونی طبیعی یا انسانی، بسیاری از حیوانات شگفت انگیز دیگر وجود ندارند.

    ببر کاسپین
    ببر کاسپین از نظر اندازه بین ببر سیبری و ببر بنگال است و از غرب تا مرکز آسیا و چین دیده می شده است هست. تصور می شد که آن ها عمدتا از گوزن و خوک های وحشی و همچنین اسب ها تغذیه می کرده اند. رومیان باستان از آن ها در نبردهای گلادیاتوری استفاده می کردند. ببر های کاسپین تا قرن بیستم در محیط زیست وجود داشتند، ولی به علت شکار تعداد آن ها به طور قابل توجهی کم شد. تلاش های زیادی به وسیله شوروی جهت حفاظت از آن ها انجام شد که ناموفق بود.

    گاو دریایی استلر
    گاو های دریایی استلر در سال ۱۷۴۱ به وسیله جورج استلر کشف شدند و بسیار بزرگتر از گاو های دریایی امروزی بودند. آن ها به طور میانگین ۸ متر طول و حدود ۳ تن وزن داشتند. متاسفانه آن ها حدود سه دهه بعد از کشفشان منقرض شدند. شواهدی وجود دارد که نشان می دهد زمانی جمعیت این حیوان زیاد بوده هست. متاسفانه محیط زیست مطیع و آرام آن ها باعث شد اهداف آسانی جهت شکار باشند و چون گوشت، چربی و پوست باارزشی داشتند جهت شکار مطلوب بودند. آخرین گاو دریایی در سال ۱۷۶۸ کشته شد.

    گوزن ایرلندی
    گوزن های ایرلندی یا گوزن غول پیکر به عنوان بزرگترین گوزن زمین، تمایز منحصر به فردی با سایر گوزن ها داشتند. گوزن ایرلندی علیرغم نامش، منحصر به ایرلند نبوده است بلکه عالی ترین بقایای حفظ شده است آن ها در این جزیره کشف شده است اند. علت انقراض آن ها دقیقا مشخص نیست و قدمت آخرین بقایای آن ها به ۸۰۰۰ سال پیش بازمی گردد.

    شگفت انگیزترین حیوانات منقرض شده است

    بایجی
    بایجی یا دلفین رودخانه ای چین زمانی در همه جای چین وجود داشت. آن ها تا دهه ۱۹۵۰ بسیار مورد احترام چینی ها بودند. ولی بعد از اینکه احترام تاریخی به بایجی ها کنار گذاشته شد، شکار بی رویه آن ها شروع شد و تا ۲۰ سال ادامه یافت. تا سال ۱۹۷۹ بایجی ها در خطر انقراض قرار داشتند. در سال ۱۹۸۹ جمعیت آن ها به حدود ۳۰۰ دلفین رسید و در سال ۲۰۰۶ رسما منقرض شدند.

    اروچس
    منشا این جانوران گاو مانند غول پیکر هند بوده و بعد از قرن ها به خاورمیانه، آسیا و اروپا رسیدند. اروچس های عظیم اصلا اهلی نبودند، ولی اجداد گاو های اهلی امروزی بودند. به مرور وقت تا قرن سیزدهم، زیستگاه آن ها کوچکتر شد و تنها در لهستان، لیتوانی، مالدیو، ترانسیلوانیا و پروسس شرقی یافت می شدند. باتوجه به تعداد کم آن ها، شکار اروچس ها تا ۴۰۰ سال بعد محدود شد، ولی کمکی به نجات آن ها از انقراض نکرد. تصور می شود آخرین اروچس ها در اواسط دهه ۱۵۰۰ در لهستان کشته شد.

    چه بر اثر گزینش طبیعی و چه بر اثر عوامل بیرونی طبیعی یا انسانی، بسیاری از حیوانات شگفت انگیز دیگر وجود ندارند.

    شیر غارنشین
    در دوره پلیستوسن سه نوع متفاوت از شیر های غارنشین وجود داشتند و همگی وحشتناک بودند. شیر غارنشین اروپایی، آمریکایی و اروسیایی و همگی گوشتخواران بزرگی بودند که تا حدود ۱۰ هزار سال پیش زندگی می کردند. شیر غارنشین اروسیایی کوچکترین نوع بود. بر اساس یک اسکلت کامل شیر نر اروسیایی که در آلمان کشف شد، دانشمندان دریافتند که آن ها حدود ۱۰ درصد بزرگتر از میانگین شیر های امروزی بودند. در حالی که گونه های آمریکایی و اروپایی حدود ۲۵ درصد بزرگتر از شیر های امروزی بودند. علت خاصی جهت انقراض آن ها پیدا نشده است.

    مگاتریوم آمریکانوم
    همه شما تنبل ها را دوست دارید. آن ها کوچک، بامزه، تنبل و شگفت انگیز هستند…، ولی نه به اندازه مگاتریوم آمریکانوم یا تنبل زمینی غول پیکر. این تنبل های بسیار بزرگ حدود ۴ تن وزن و ۶ متر طول داشته و جزء بزرگترین پستانداران زمینی بودند. محققان فکر می کنند که تغییرات جَوی به تدریج مناطق قابل سکونت جهت این گونه را کم کردن داده و باعث شده است جمعیتشان به سرعت کم شود.

    شگفت انگیزترین حیوانات منقرض شده است

    سمور رودخانه ای ژاپنی
    سمور های رودخانه ای ژاپن به تازگی منقرض شده است اند. زمانی میلیون ها سمور رودخانه ای در ژاپن وجود داشت، ولی تقاضای زیاد جهت پوست ارزشمندشان باعث شکار بی رویه آن ها در قرن بیستم و در نهایت انقراضشان در سال ۲۰۱۲ شد.

    واژه های کلیدی: آخرین | انقراض | حیوانات | رودخانه | اخبار گوناگون

    شگفت انگیزترین حیوانات منقرض شده است

    شگفت انگیزترین حیوانات منقرض شده است


    دانلود


    دانلود فایل ها

    نویسنده : blogzz

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود رایگان کتاب از آمازون
  • تکست بوک
  • خرید کتاب انگلیسی
  • خرید کیندل آمازون
  • کتاب زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی دانشگاهی
  • باکس کتاب
  • مانگا زبان اصلی
  • قیمت چاپ کتاب PDF
  • چاپ مانگا
  • رفتن به نوار ابزار